Nauczyciele
Oddział: | Krasnale |
Miesiąc: | Listopad |
Temat kompleksowy: | Cele dydaktyczno-wychowawcze: |
Tydzień 1 A deszcz pada i pada… |
W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kropelki, wiersza Barbary Szelągowskiej Mały, duży − będą brać udział w zabawach związanych z szacowaniem − wykonają sensoryczne kałuże − będą ćwiczyć motorykę małą w ćwiczeniu sensorycznym − poznają pojęcia: mało, dużo − wysłuchają i nauczą się piosenki Deszczyk − zatańczą taniec kropli deszczu − wezmą udział w zabawie z chustą animacyjną − będą wydobywać dźwięki z jamy ustnej bez użycia strun głosowych − ustalą równoliczność zbiorów poprzez łączenie w pary − porównają liczebność zbiorów − będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu − będą przewidywać prognozę pogody − wezmą udział w zabawach oddechowych − wykonają deszczową grzechotkę − utrwalą pojęcie pary − dowiedzą się, jak powstaje tęcza − wykonają tęczowy eksperyment − ułożą pogodowy obrazek według instrukcji − wykonają pracę plastyczną Deszczowe kompozycje |
Tydzień 2 Co powinienem wiedzieć o Polsce |
W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają legendy o Warsie i Sawie w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Rysunek dla mamy − utrwalą nazwy kolorów − poznają mityczną postać syreny − dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend − poznają herb Warszawy i herb swojego miasta − wykonają własny herb − wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza Polska − będą rozwijać pamięć − wezmą udział w zabawach logopedycznych − będą rozwijać spostrzegawczość − zapoznają się z potrawami regionalnymi − będą rozwijać umiejętność przeliczania − obejrzą książki kucharskie − nauczą się cwałować − zapoznają się z wyglądem wybranych strojów regionalnych − wykonają figurki z masy solnej − zapoznają się z postaciami znanych Polaków i Polek − poznają postać Marii Skłodowskiej-Curie − wykonają eksperyment chemiczny − zapoznają się z wyglądem flagi Polski − dowiedzą się, co to jest niepodległość − wykonają pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości |
Tydzień 3 Zdrowie naszym skarbem |
W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka − wysłuchają wiersza, rymowanki i zagadki Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Myj ręce − dowiedzą się, jaką rolę odgrywa ruch w życiu człowieka − zapoznają się z wyrażeniem zdrowy tryb życia − dowiedzą się, czym jest piramida zdrowia − wykonają piramidę zdrowia − poznają pojęcia: krótki, długi, najdłuższy − dowiedzą się, kto pracuje w przychodni − zdobędą informacje dotyczące dbania o czystość − stworzą kącik czystości − dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki dziecka − wykonają pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka |
Tydzień 4 Co ułatwia prace w domu? |
W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Urządzenia elektryczne − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Pucu, pucu − wykonają pracę plastyczną Urządzenia przyszłości − dowiedzą się, jakie urządzenia były używane dawniej, a jakie urządzenia elektryczne używane są współcześnie − zapoznają się z nowoczesnymi urządzeniami − odwiedzą przedszkolną kuchnię − będą uczestniczyły w przygotowaniu zimowej herbaty − rozwiążą zagadki słuchowe − poznają domowe obowiązki − będą uczestniczyły w eksperymencie z ubijaniem piany − utworzą zbiory różnych urządzeń i będą przeliczały w zakresie 3 |
Piosenkasł. i muz. Jolanta Kucharczyk 1. Co dzień rano gimnastyka: Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć, 2. Hulajnoga, rolki, rower, Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć… 3. Piękny uśmiech, radość w sercu Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć… |
Wiersz "Barwy ojczyste" Czesława Janczarskiego Powiewa flaga, |