Nauczyciele:
Oddział: | Promyki |
Miesiąc: | Listopad |
Temat kompleksowy: | Cele dydaktyczno-wychowawcze: |
Tydzień 1 A deszcz pada i pada… |
W tym tygodniu dzieci: − będą rozwijać aparat mowy i słuch fonematyczny − utrwalą nazwy miesięcy − określą swój nastrój − zapoznają się z etymologią nazwy listopad − wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Listopad oraz opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Niezwykła podróż kropel wody − będą interpretować wiersz za pomocą muzyki − poznają literę i, I w toku zabaw − wysłuchają piosenki Kłótnia kaloszy i ją zaśpiewają − będą malować krople deszczu na kartkach − rozwiążą rebusy − wezmą udział w zabawie ruchowej połączonej z czytaniem − odkryją zapis cyfrowy liczby 5 − będą brać udział w zabawach rozwijających kreatywność − będą ozdabiać parasole według instrukcji − wezmą udział w inscenizacji piosenki − będą rozwijać słownictwo − rozwiążą zagadki słowne − wezmą udział w zabawie logorytmicznej − będą kontynuować rytm − dowiedzą się, czym jest zjawisko krążenia wody w przyrodzie − wezmą udział w eksperymencie − dowiedzą się, czym jest skraplanie i parowanie − wykonają pracę plastyczną Deszczowe kompozycje − będą brać udział w grze matematycznej |
Tydzień 2 Co powinienem wiedzieć o Polsce |
W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają legendy o smoku wawelskim w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Trudny dzień wiewiórki Zoi − dowiedzą się, kim był Szewczyk Dratewka − wykonają pejzaż za pomocą dratwy − określą swój nastrój − poznają literę t, T w toku zabaw − wysłuchają piosenki To jest Polska i ją zaśpiewają − będą rozwijać słownictwo − zbudują pociąg z literami − odkryją zapis cyfrowy liczby 6 − zapoznają się z potrawami regionalnymi − będą rozwijać wyobraźnię − nauczą się podstawowego kroku poloneza i go zatańczą − będą szacować długości serpentyn − zapoznają się z wyglądem strojów ludowych − ustalą menu na bal ludowy − będą mówić o znanych Polkach i Polakach − dowiedzą się, kto wynalazł pierwszy na świecie okręt podwodny − wezmą udział w eksperymencie − narysują swój wynalazek − wezmą udział w quizie o Polsce − wykonają pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości − będą kodować na kratownicy |
Tydzień 3 Zdrowie naszym skarbem |
W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają wiersza Anny Banaś Ruch to zdrowie − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki W poszukiwaniu witamin − wykonają pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka − dowiedzą się, jak wygląda litera d, D − poznają prostokąt − poznają znaczenie ruchu w życiu człowieka − będą klasyfikować przedmioty − nauczą się na pamięć rymowanki Martyny Marzec − poznają nazwy lekarzy różnych specjalności − będą przeliczać w zakresie 6 − wezmą udział w zabawach badawczych − utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dziecka − rozwiążą zagadki Martyny Marzec i Klaudii Cebuli − będą brały udział w zabawach integrujących grupę |
Tydzień 4 Co ułatwia prace w domu? |
W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Elektryczny sen − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Domowe sprzęty elektryczne − wykonają pracę plastyczną Urządzenia przyszłości − poznają literę k, K − utrwalą wiadomości na temat zbiorów − rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych − wypowiedzą się na temat domowych obowiązków − poznają urządzenia używane dawniej − poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych − poznają wskazówki na temat korzystania z urządzeń elektrycznych − poznają różne źródła energii − poznają działanie blendera i wiatraka − będą uczestniczyły w przygotowaniu koktajlu owocowego − rozwiną wiedzę na temat nowoczesnych technologii − będą brać udział w zabawach muzyczno-ruchowych |
Piosenka W poszukiwaniu witamin - piosenka Jak ważne jest zdrowie, mama wam to powie. |
Wiersz ,,Ruch to zdrowie.’’ Anny Banaś
|