przejdź do Sochaczew.pl
166551 odwiedzin

Oddział I Krasnale

A A A

Materiał edukacyjny dla dzieci do pracy w domu  z rodzicem/opiekunem.

 

Tydzień III 06.04.2020r.-10.04.2020r.

Materiały edukacyjne dla dzieci do pobrania poniżej.

Zestaw aktywności na tydzień 06.04-10.04.2020r..docx

 

 

Tydzień II 30.03-03.04.2020r.

Materiały edukacyjne dla dzieci do pobrania poniżej.

Materiały edukacyjne 30.03-03.04.2020r. Krasnale.docx

 

 

Tydzień I 25.03.-27.03.2020r.

Środa

25.03.2020 r.

Temat: „Gdacze kura : ko, ko, ko”

 

Cel: Dziecko:

- uważnie słucha piosenki

- uczestniczy w zabawie ze śpiewem.

 

Aktywność muzyczna ( piosenka w wykonaniu „Śpiewające Brzdące”/ https://youtu.be/QPqALIknKwY )

 

Tekst piosenki „ Gdacze kura: ko, ko, ko”

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze

Ciągle gdacze

A gdy gdacze to wysoko w górę skacze

Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje, hałasuje

I się niczym, ani nikim nie przejmuje

Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko

W nocy ko, ko, ko, ko

 

Przez dzień cały ko, ko, ko, ko

Ciągle ko, ko, ko, ko

Tylko ko, ko, ko, ko

Na okrągło ko, ko, ko, ko.

II. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka, nie zamyka

Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka swe zatyka.

Tym hałasem wszystkich w koło denerwuje, denerwuje

Więc na karę kura za to zasługuje, zasługuje 

 

Ref. Z rana ko ,ko, ko, ko…

Rodzic wspólnie z dzieckiem śpiewa piosenkę. 

Wspólna zabawa przy piosence

 

Czwartek

26.03.2020 r.

 

Temat: „Ciepło – zimno”

 

Cel: Dziecko:

- potrafi odnaleźć ukryty przedmiot na podstawie wskazówek rodzica.

Aktywność ruchowa

Opis zabawy

Rodzic umawia się z dzieckiem jaki przedmiot zostanie schowany. Następnie dziecko wychodzi np. z pokoju, rodzic w tym czasie chowa dany przedmiot. Dziecko wraca i szuka schowanego przedmiotu według wskazówek słownych. Gdy dziecko zbliża się do miejsca, w którym ukryto przedmiot, rodzic mówi: Ciepło, cieplej, gorąco!, kiedy oddala się, powtarza: zimno, zimniej, mróz!.

 

Piątek

27.03.2020 r. 

Temat: „Bazie kotki”

 

Cel: Dziecko:

- starannie wykonuje swoją prace

- prawidłowo posługuję się narzędziami pracy 

 

Aktywność plastyczna

 Opis zabawy

Rodzic przygotowuje dziecko farbę brązową i białą plastelinę. Zadaniem dziecka jest namalowanie na kartce z kartonu technicznego trzech długich pasków, następnie zrobienie z białej plasteliny kulek i przyklejenie ich na brązowe paski.

 Opracowały:

Monika Dmoch

Ewa Kubik

 

 

Zabawy matematyczne.

Figury wokół nas

CELE:- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne

Należy przygotować z dzieckiem: wyciąć z kolorowego bloku lub papieru po cztery figury geometryczne np. cztery kwadraty, cztery koła, cztery prostokąty, cztery trójkąty.

Wiersz pt. „Koszyk figur”

Koszyk pełen figur mam,

Pomieszały mi się tam.

Bardzo proszę Was kochani,

Ułóżcie je zgodnie z kształtami.”

 Prosimy dziecko, aby do pierwszej obręczy włożyło wszystkie kwadraty, do drugiej obręczy wszystkie trójkąty, do trzeciej obręczy wszystkie prostokąty i do czwartej obręczy wszystkie koła.

Zabawę można powtórzyć.

„Więcej czy mniej”

CELE:- porównuje liczebność zbiorów – przedmiotów

- stosuje określenia: mniej – więcej

Pogrupuj z dzieckiem klocki na dwa zbiory (obręcze), można wykorzystać sznurek lub skakankę. W każdym zbiorze ma być inna liczba klocków np. w jednym zbiorze jeden klocek w drugim zbiorze trzy klocki. Poproś dziecko, by pokazało, w którym zbiorze jest ich więcej a w którym zbiorze jest ich mniej. Spróbujcie je wspólnie policzyć. Zabawę można powtórzyć z różną ilością klocków ( w miarę możliwości dziecka).

 „ Małe-duże”

CELE:

- stosuje określenia mały-duży

- klasyfikuje przedmioty ze względu na wielkość

Zadaniem dziecka jest zebranie z dywanu odpowiedniej ilości klocków, i włożenie ich do dwóch pojemników  lub obręczy zgodnie z instrukcjami podanymi lub pokazanymi przez Rodzica np.: do pierwszego pojemnika włóż cztery klocki duże, do drugiego pojemnika włóż cztery klocki małe.

Zabawę można powtórzyć z samochodami- do pierwszego pojemnika włóż trzy samochody duże, do drugiego pojemnika włóż trzy samochody małe itp.

 

 

“Daj każdemu po jednym”

 Cel:  -  Doskonali liczenie w zakresie 4

 -  Kształtuje umiejętności rozumienia pojęcia “tyle samo”.

 

Na dywanie w szeregu siedzą cztery misie (lub inne zabawki). Dorosły zachęca dziecko do policzenia ich (według podanych wcześniej wskazówek). Już wiadomo są cztery misie. Dorosły wręcza dziecku trzy orzechy i mówi: Daj każdemu misiowi po jednym. Dziecko rozdaje i rozkłada ręce, mówiąc: Już nie ma...

 Dorosły okazuje zdziwienie i pyta: Za mało? Podsuwa miseczkę z orzechami: Weź. Mają dostać po jednym... Dziecko zapewne weźmie jeden orzech i położy go obok misia, dla którego zabrakło orzecha. Teraz jest tyle samo orzechów, ile misiów. Trzeba tylko podkreślić i pokazać gestem pary: miś-orzech, a na koniec stwierdzić: Cztery misie i cztery orzechy. Tu i tu tyle samo. Podobnych zabaw ma być dużo, np. Lalki i kubeczki  - dla każdej lalki należy przygotować kubek,  Pudełka i kasztany- do każdego pudełka trzeba włożyć kasztan,  Łyżki i miseczki- do każdej miseczki trzeba przyporządkować łyżkę.

 

  „Kolorowe klocki”

 Cele:  - Rozwija umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę.

 - Doskonali  umiejętności używania pojęć mały- duży. – Utrwala  znajomości kolorów.

 

Klasyfikowanie klocków ze względu na wielkość: Dziecko otrzymuje klocki małe i duże. Na słowa rymowanki dziecko wkłada odpowiednie klocki do pojemnika. Zabawę powtarzamy kilka razy

 „Dużo klocków w koszu mamy  wszystkie (jeden, dwa, trzy…)  małe/duże do pojemnika wkładamy. ‘’

Klasyfikowanie klocków ze względu na kolor: Dziecko otrzymuje klocki w różnych kolorach. Na słowa rymowanki dziecko wkłada odpowiednie klocki do pojemnika. Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając kolory oraz ilość klocków.

„Dużo klocków w koszu mamy wszystkie (jeden, dwa, trzy) czerwone (żółte, zielone itp.) do pojemnika wkładamy

 

 „Figury i kształty”.

 Cele:  - Utrwala  nazw figur geometrycznych: kwadrat, koło, trójkąt.

 - Kształtuje umiejętności rozumienia pojęć „mniejszy-większy”, „tyle samo”.

Należy przygotować z dzieckiem guziki lub kamyki

 Ułóż z guzików lub kamyków kółko. Nazwij je i pomóż dziecku ułożyć podobne

. Zapytaj : „Które kółko jest większe, moje czy twoje?”. Potem układajcie trójkąty i kwadraty. Poproś dziecko, by ułożyło dwa kółka, Ty ułóż dwa kwadraty i powiedz: „Ja mam dwa kwadraty. Tyle samo co ty kółek”. Zabawę można powtarzać kilka razy.

 „Worek”- Zabawa klasyfikacyjna

Cele :
- Klasyfikuje elementy ze względu na wielkość

- Rozróżnia wielkość przedmiotów

- Stosuje określenia: małe, duże

Dziecko otrzymuje misie duże lub małe. Na słowa rymowanki czytanej przez rodzica chodzi po kole, na hasło „mały” lub „duży” wrzuca  misia  do właściwego worka.

 

„Idzie drogą mały Olek.
Ma na plecach pusty worek,
a w ten worek przez otworek
wskoczy mały/duży stworek”

„Zabawa z misiem”

                                                                                     

 Cele :

 - Kształtuje  umiejętność liczenia
-  Stosuje liczebniki  porządkowe

- Rozróżnia  określenia położenia przedmiotów w przestrzeni względem własnej osoby.

Dziecko siedzi z misiem , rodzic z tyłu za dzieckiem na krzesełku, mówiąc do dziecka:

– połóż misia przed sobą,

– połóż misia za sobą,

– połóż misia obok siebie,

– podnieś misia do góry,

– połóż misia na dole na podłodze.

„Prezent dla misia”

– weź dla misia tyle kółeczek, ile pokażę na palcach (2),

– weź dla misia tyle cukierków, ile pokażę na palcach (3),

– czego miś ma więcej: kółeczek czy cukierków????

Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania, korygując ewentualne błędy popełnione przez dziecko.                                                                                        

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość