przejdź do Sochaczew.pl
166551 odwiedzin

Oddział III Motylki

A A A

Materiały edukacyjne dla dzieci z rodziecem/ opiekunem w domu.

 

Tydzień III 06.04-10.04.2020r.

 

Materiały edukacyjne do pobrania znajdują się poniżej.

ZESTAW AKTYWNOŚCI NA TYDZIEŃ III 06.04-10.04.2020r..docx

 

Tydzień II 30.03.-03.04.2020r.

Temat tygodnia:  „Wiosenne powroty.”

Materiały edukacyjne do pobrania znajdują się poniżej.

Materiały edukacyjne tydzień II _oddział Motyle.docx 

 

Tydzień I 25.03-27.03.2020r.

Temat tygodnia : Przyszła już wiosna.

 

Środa

25.03.2020r.

Temat dnia : Gra w zielone.

Cel : Dziecko : usprawnia sprawność fizyczną, utrwala nazwy kolorów.

Zabawa ruchowa „Gra w zielone

Rodzic pyta dziecko : Grasz w zielone ?

Dziecko odpowiada: Tak gram w zielone.

Dziecko szuka przedmiotów w kolorze zielonym i mówi: Mam zielone! Rodzic sprawdza czy dziecko dobrze wskazało, zabawa toczy się dalej aż dziecko wskaże wszystkie przedmioty w kolorze zielonym. Zabawę można toczyć dalej wykorzystując inne nazwy kolorów.

 

Czwartek

26.03.2020r.  

Temat  dnia: Pani wiosna       

Cel  :Dziecko rozwija swoją wyobraźnie.

Praca plastyczna pt.: Pani wiosna

Rodzic wspólnie z dzieckiem rysuje (kredkami, flamastrami) prace według pomysłu dziecka , postać pani wiosny oraz inne oznaki nowej pory roku, latające ptaki, żabki na łące, motylki, zielone drzewa, kwiaty.

 

Piątek

27.03.2020r.  

Temat dnia: Maszeruje wiosna.

Cel: Dziecko śpiewa piosenkę, tańczy do utworu wspólnie z rodzicem.

Wspólny taniec z rodzicem do piosenki „ „Maszeruje wiosna” (piosenka dostępna na YouTube)

 

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

Tekst utworu:

"Maszeruje wiosna" K. Bożek-Gowik

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

 

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu

małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi

balony a z nich każdy jest zielony.

 

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

każda trawka chce być już zielona.

gdybyś zapomniała inną drogą poszła

zima by została mroźna.

 

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 

Dziecko porusza się w rytmie marsza, śpiewa piosenkę , na słowa refrenu wznosi ręce do góry.

 

Opracowały :

Ewa Kubik

Wiesława Liberek

 

  Zabawy matematyczne.

 

,,Podróż na matematyczną wyspę’’

Cele: - Powtarza usłyszany rytm,
– Odtwarza rytm według zaprezentowanego wzoru graficznego,
– Układa schemat graficzny do usłyszanego rytmu, przelicza
– samodzielnie określa położenie przedmiotów w przestrzeni: potrafi określić położenie przedmiotów w odniesieniu do własnego ciała (na prawo, na lewo , naprzeciw)
– Potrafi dokończyć zdanie zgodnie z rymem; wzbogaca słownictwo poprzez wyszukiwanie rymów

Należy przygotować z dzieckiem:

 strzałki kierunkowe, 3 zestawy obłoczków do układania rytmów, kartoniki z kropkami, kartoniki z cyframi, 3 zadania do przeliczania wyrazów w zdaniach, fasolki, kartoniki z kolorami :/biały, niebieski, fioletowy, pomarańczowy/.Rodzic przygotowuje  list wróżki Mądrej Główki,

 

Przebieg:
1.  Tropy, szukanie ukrytego listu wg strzałek.
2. Odczytanie listu przez rodzica ( opiekuna), omówienie treści listu:
Drogi maluchu!
Nazywam się Mądra Główka. Jestem wróżką i mieszkam na Matematycznej Wyspie.
Chcę Cię zaprosić do mojego domu, ale podróż na Matematyczną Wyspę nie jest łatwa.
Nie każdy może się tam dostać. Ten, kto nie lubi liczyć, tańczyć, śpiewać,
układać i tworzyć zbiorów – będzie miał trudności z dotarciem do mnie. Wieżę, że
potrafisz  pokonać trudności i szybko rozwiążesz zadania, które dla Ciebie
przygotowałam. A wtedy , może dziś się spotkamy ! ?

– Od kogo otrzymałeś list ?
– Jak nazywa się wyspa, na której mieszka Wróżka ?
– Co trzeba zrobić, aby tam się dostać ?

3, Wykonywanie zadań przez dziecko :

– Aby dostać się na Matematyczną Wyspę musimy wykonać kilka zadań:

 

Zadanie Nr 1 pt. ,,Obłoczki”. Układanie z pamięci obłoczków w szeregu ; znajomość kolorów: dziecko przez chwilę obserwuje szereg, po czym rodzic go zasłania, a dziecko układa z pamięci:
– /różowy, biały, biały, różowy/;
– /niebieski, różowy, biały/;
– /biały, niebieski, biały niebieski/.

 

Zadanie Nr 2. - zabawa słuchowa pt. ,,Policz ilość dźwięków”. Rodzic wyklaskuje dany rytm , lub dowolną ilość dźwięków. Dziecko  przelicza, a następnie układa tyle chmurek, ile dźwięków usłyszały.

Zadanie Nr 3. Zabawa ruchowa pt ,,Ile oczek?. Dziecko wykonuje ćwiczenia ruchowe, zgodne z ilością wyrzuconych i policzonych przez siebie oczek.( zadania wymyśla rodzic).

 

Zadanie Nr 4. pt. ,,Zagadki- rymowanki”. Rodzic czyta zdanie , a dziecko  udzielenia odpowiedzi .

– Piotruś kochany lubi ………………./banany /
– Duży Tomek buduje …………………/domek /
– Kaczka to była…………………../dziwaczka /
– Zaprasza nas iglasty……………../ las /
– Dla ochłody zjadam………………./lody /
– Cielę wciąż językiem ………………./miele /
– Lata osa koło ……………………../nosa /
– Wrona była bez……………………/ogona /
– Jedźmy z górki na …………………/pazurki /
– Wlazł kotek na……………………/płotek /
– Mała Zosia to wielka ………………./samosia /
– Cicho myszy, bo kot………………../słyszy /
– Dobry dżem chętnie………………./zjem /.

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość