przejdź do Sochaczew.pl
177190 odwiedzin

Oddział III Motylki

A A A

Materiały edukacyjne dla dzieci z rodziecem/ opiekunem w domu.


ZESTAW AKTYWNOŚCI TYDZIEŃ 22.06-30.0620r..docx

_ZESTAW AKTYWNOŚCI TYDZIEŃ 15.06-19.06.20r..docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI TYDZIEŃ 08.06-12.06.20r.docx

Zestaw aktywności dla 3-4 latków od 01.06-05.06.docx

_zestaw aktywności dla 3-4 latków.docx

Zestaw aktywności dla oddziału III Motyle na tydzień 18.05-22.05.2020r..docx

Zestaw aktywnosci oddział III Motyle na tydzień 11-15.05.2020 r..docx

Załącznik nr 3 - karta do przylejania symboli pogody.docx

Załącznik nr 4 - Ilustracje mieszkańców łąki.docx

 

 

 

Zestaw aktywności oddział III 04.05-08.05.docx

Opracowały:Wiesława Liberek , Ewa Kubik

Kontakt z nauczycielem za pomocą poczty elektronicznej nauczyciel.mp6@wp.pl w godz. 9.00- 13.00

Wiesława Liberek 

Ewa Kubik

Zestaw aktywności oddział III motyle 27.04-30.04.2020 r..docx

_Załącznik nr 4 -Sylwety zwierząt wiejskich.docx

_Załącznik nr 5 -odgłosy zwierząt.rar

_Załącznik nr 6 - Zwierzęta gospodarskie i ich młode.docx

_Załącznik nr 7- Domy zwierząt.docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI NA TYDZIEŃ 20.04-24.04.2020r. oddział III.docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI NA TYDZIEŃ 14.04-17.04.2020 r..docx

Załącznik nr 1 -Warzywa.docx

Załącznik nr 2-Warzywa i Owoce.doc

Załącznik nr 3- sylwety warzywa i owoców do pokolorowania.doc

Tydzień III 06.04-10.04.2020r.

Materiały edukacyjne do pobrania znajdują się poniżej.

ZESTAW AKTYWNOŚCI NA TYDZIEŃ III 06.04-10.04.2020r..docx

Kontakt z nauczycielem za pomocą poczty elektronicznej nauczyciel.mp6@wp.pl w godz. 9.00- 13.00

Wiesława Liberek 

Ewa Kubik

 

Tydzień II 30.03.-03.04.2020r.

Temat tygodnia:  „Wiosenne powroty.”

Materiały edukacyjne do pobrania znajdują się poniżej.

Materiały edukacyjne tydzień II _oddział Motyle.docx 

 

Tydzień I 25.03-27.03.2020r.

Temat tygodnia : Przyszła już wiosna.

 

Środa

25.03.2020r.

Temat dnia : Gra w zielone.

Cel : Dziecko : usprawnia sprawność fizyczną, utrwala nazwy kolorów.

Zabawa ruchowa „Gra w zielone

Rodzic pyta dziecko : Grasz w zielone ?

Dziecko odpowiada: Tak gram w zielone.

Dziecko szuka przedmiotów w kolorze zielonym i mówi: Mam zielone! Rodzic sprawdza czy dziecko dobrze wskazało, zabawa toczy się dalej aż dziecko wskaże wszystkie przedmioty w kolorze zielonym. Zabawę można toczyć dalej wykorzystując inne nazwy kolorów.

 

Czwartek

26.03.2020r.  

Temat  dnia: Pani wiosna       

Cel  :Dziecko rozwija swoją wyobraźnie.

Praca plastyczna pt.: Pani wiosna

Rodzic wspólnie z dzieckiem rysuje (kredkami, flamastrami) prace według pomysłu dziecka , postać pani wiosny oraz inne oznaki nowej pory roku, latające ptaki, żabki na łące, motylki, zielone drzewa, kwiaty.

 

Piątek

27.03.2020r.  

Temat dnia: Maszeruje wiosna.

Cel: Dziecko śpiewa piosenkę, tańczy do utworu wspólnie z rodzicem.

Wspólny taniec z rodzicem do piosenki „ „Maszeruje wiosna” (piosenka dostępna na YouTube)

 

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

Tekst utworu:

"Maszeruje wiosna" K. Bożek-Gowik

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

 

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu

małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi

balony a z nich każdy jest zielony.

 

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

każda trawka chce być już zielona.

gdybyś zapomniała inną drogą poszła

zima by została mroźna.

 

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 

Dziecko porusza się w rytmie marsza, śpiewa piosenkę , na słowa refrenu wznosi ręce do góry.

 

Opracowały :

Ewa Kubik

Wiesława Liberek

 

  Zabawy matematyczne.

 

,,Podróż na matematyczną wyspę’’

Cele: - Powtarza usłyszany rytm,
– Odtwarza rytm według zaprezentowanego wzoru graficznego,
– Układa schemat graficzny do usłyszanego rytmu, przelicza
– samodzielnie określa położenie przedmiotów w przestrzeni: potrafi określić położenie przedmiotów w odniesieniu do własnego ciała (na prawo, na lewo , naprzeciw)
– Potrafi dokończyć zdanie zgodnie z rymem; wzbogaca słownictwo poprzez wyszukiwanie rymów

Należy przygotować z dzieckiem:

 strzałki kierunkowe, 3 zestawy obłoczków do układania rytmów, kartoniki z kropkami, kartoniki z cyframi, 3 zadania do przeliczania wyrazów w zdaniach, fasolki, kartoniki z kolorami :/biały, niebieski, fioletowy, pomarańczowy/.Rodzic przygotowuje  list wróżki Mądrej Główki,

 

Przebieg:
1.  Tropy, szukanie ukrytego listu wg strzałek.
2. Odczytanie listu przez rodzica ( opiekuna), omówienie treści listu:
Drogi maluchu!
Nazywam się Mądra Główka. Jestem wróżką i mieszkam na Matematycznej Wyspie.
Chcę Cię zaprosić do mojego domu, ale podróż na Matematyczną Wyspę nie jest łatwa.
Nie każdy może się tam dostać. Ten, kto nie lubi liczyć, tańczyć, śpiewać,
układać i tworzyć zbiorów – będzie miał trudności z dotarciem do mnie. Wieżę, że
potrafisz  pokonać trudności i szybko rozwiążesz zadania, które dla Ciebie
przygotowałam. A wtedy , może dziś się spotkamy ! ?

– Od kogo otrzymałeś list ?
– Jak nazywa się wyspa, na której mieszka Wróżka ?
– Co trzeba zrobić, aby tam się dostać ?

3, Wykonywanie zadań przez dziecko :

– Aby dostać się na Matematyczną Wyspę musimy wykonać kilka zadań:

 

Zadanie Nr 1 pt. ,,Obłoczki”. Układanie z pamięci obłoczków w szeregu ; znajomość kolorów: dziecko przez chwilę obserwuje szereg, po czym rodzic go zasłania, a dziecko układa z pamięci:
– /różowy, biały, biały, różowy/;
– /niebieski, różowy, biały/;
– /biały, niebieski, biały niebieski/.

 

Zadanie Nr 2. - zabawa słuchowa pt. ,,Policz ilość dźwięków”. Rodzic wyklaskuje dany rytm , lub dowolną ilość dźwięków. Dziecko  przelicza, a następnie układa tyle chmurek, ile dźwięków usłyszały.

Zadanie Nr 3. Zabawa ruchowa pt ,,Ile oczek?. Dziecko wykonuje ćwiczenia ruchowe, zgodne z ilością wyrzuconych i policzonych przez siebie oczek.( zadania wymyśla rodzic).

 

Zadanie Nr 4. pt. ,,Zagadki- rymowanki”. Rodzic czyta zdanie , a dziecko  udzielenia odpowiedzi .

– Piotruś kochany lubi ………………./banany /
– Duży Tomek buduje …………………/domek /
– Kaczka to była…………………../dziwaczka /
– Zaprasza nas iglasty……………../ las /
– Dla ochłody zjadam………………./lody /
– Cielę wciąż językiem ………………./miele /
– Lata osa koło ……………………../nosa /
– Wrona była bez……………………/ogona /
– Jedźmy z górki na …………………/pazurki /
– Wlazł kotek na……………………/płotek /
– Mała Zosia to wielka ………………./samosia /
– Cicho myszy, bo kot………………../słyszy /
– Dobry dżem chętnie………………./zjem /.

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość