przejdź do Sochaczew.pl
177186 odwiedzin

Oddział IV Promyki

A A A

 

Materiały edukacyjne dla dzieci z rodzicem/opiekunem w domu. 

 

 

_ZESTAW AKTYWNOŚCI TYDZIEŃ 15.06-19.06.20r..docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI TYDZIEŃ 08.06-12.06.20r.docx

Zestaw aktywności dla 3-4 latków od 01.06-05.06.docx

_zestaw aktywności dla 3-4 latków.docx

Zestaw aktywności dla oddziału IV Promyki na tydzień 18.05-22.05.2020r..docx

Zestaw aktywnosci oddział IV Promyki na tydzień 11-15.05.2020 r..docx

Załącznik nr 3 - karta do przylejania symboli pogody.docx

Załącznik nr 4 - Ilustracje mieszkańców łąki.docx

 

 

 

 

Zestaw aktywności oddział IV Promyki 04.05-08.05.docx

Zestaw aktywności oddział IV Promyki 27.04-30.04.2020 r..docx

_Załącznik nr 4 -Sylwety zwierząt wiejskich.docx

_Załącznik nr 5 -odgłosy zwierząt.rar

_Załącznik nr 6 - Zwierzęta gospodarskie i ich młode.docx

_Załącznik nr 7- Domy zwierząt.docx

 

ZESTAW AKTYWNOŚCI 20.04-24.04.2020r. oddział Promyki.docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI NA TYDZIEŃ 14.04-17.04.2020 r..docx

Załącznik nr 1 -Warzywa.docx

Załącznik nr 2-Warzywa i Owoce.doc

Załącznik nr 3- sylwety warzywa i owoców do pokolorowania.doc

Kontakt z nauczycielem za pomocą poczty elektronicznej nauczyciel.mp6@wp.pl w godz. 9.00- 13.00

Wych. Jolanta Kamińska

Wych. Natalia Kacprzak

Tydzień III 06.04-10.04.2020r

Materiały edukacyjne dla dzieci do pobrania znajdują się poniżej.

Zestaw aktywności oddział IV Promyki.docx

Załącznik nr 2 Kostka emocji.docx

Załącznik nr3 Wielkanocny koszyczek -obrazki.docx

Załącznik nr4 Wielkanocne pisanki.docx

Załącznik nr6.docx

Załącznik nr9 Przygotowania Wielkanocne.docx

Kontakt z nauczycielem za pomocą poczty elektronicznej nauczyciel.mp6@wp.pl w godz. 9.00- 13.00

Jolanta Kamińska

Natalia Kacprzak 

 

 

Tydzień II 30.03.-03.04.2020r.

Materiały edukacyjne dla dzieci do pobrania znajdują się poniżej.

Materiał edukacyjny 30.03.2020 -03.04.2020 Promyki.docx

J. Tuwim - Ptasie radio.docx

 

Tydzień I 25.03-27.03.2020r.

25.03.2020r. (środa)

Temat: „Wiosną w ogrodzie” – zabawa paluszkowa

Cel : Dziecko  rozwija pamięć słuchową oraz koordynację wzorkowo-ruchową , wzbogaca słownictwo

 

Dziecko  i Rodzic stoją naprzeciwko siebie, powtarzają wersy rymowanki, ilustrując ją gestami.

 

Wiosną w ogrodzie

(Jolanta Siuda-Lendzion)

 

Nasiona w glebę wrzucamy,

dziecko i Rodzic kucają i naśladują wrzucanie nasion do ziemi

Potem je podlewamy.

pokazują gest podlewania konewką

Słonko mocniej przygrzeje,

unoszą nad głowy wyprostowane ręce i naprzemiennie otwierają i zaciskają palce w obu dłoniach

wiaterek powieje,

kołyszą się na boki z uniesionymi rękami

nasiona nam wykiełkują,

kucają , kładąc ręce na głowę , a następnie powoli wstają, stają na palcach i wyciągają ręce jak najwyżej

nasze oczy się radują.

śmieją się głośno

A gdy wszystko urośnie,

dłońmi kreślą w powietrzu kształt koła

podziękujemy wiośnie.

Robią ukłon i rozkładają ręce na boki

 

26.03.2020r. (czwartek)

Temat: ,, Bocianie gniazda''- zabawa ruchowo-rytmiczna

Cel : Dziecko powtarza dany rytm i odpowiednio reaguje na ustalony sygnał. 

 

Rodzic rozkłada na podłodze koła ( mogą być ze sznurka lub inne), bocianie gniazda i akompaniuje do zabawy np. klaszcząc w ręce lub na grzechotce. Dziecko lub dzieci fruwają między kołami w różnych kierunkach. Na przerwę w muzyce każde zajmuje miejsce w dowolnym kole i klaszcze w ręce, powtarza za rodzicem krótki rytm. Naśladują również klekot bociana;kle, kle,kle.

 

 

27.03.2020r. (piątek)

Temat: ,, Pani Wiosna''- praca plastyczna

Cel: Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną, używa i nazywa kolory związane z porą roku wiosną, zna pierwsze oznaki wiosny.

Rodzic daje do wyboru dziecku farby lub kredki . Rozmowa z dzieckiem nt. kolorów wiosennych, pierwszych oznak wiosny, Dziecko rysuje lub maluje postać Wiosny.

 

 

Zabawy matematyczne.

Układamy zagadki o figurach dla wiosny

Cel: posługiwanie się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: po prawej, po lewej, nad.

Należy przygotować z dzieckiem kartkę z konturem domku na dole kartki 

Narysujemy obrazek dla wiosny - dyktando rysunkowe

Rodzic prosi dziecko, aby :

1.dorysuj w domu  okno i drzwi

2. po prawej stronie domu narysuj drzewo
3. po lewej stronie domu narysuj płotek
4. nad domkiem narysuj słońce

5. pokoloruj rysunek dla wiosny
Dziecko po wykonaniu zadania koloruje obrazek dla wiosny.

Tańczące żaby

Cel: Ćwiczenia w zakresie ustalania stałości liczby elementów w zbiorze.

Należy przygotować z dzieckiem: wyciąć z papieru błękitne jezioro,  żaby z  zielonego  papieru.

Dziecko ustawia żaby w szeregu na brzegu jeziora. Wspólnie  z  rodzicem przelicza żaby. Następnie oznajmiamy , że żaby postanowiły potańczyć w jeziorze. Ustawia je w dowolną figurę na jeziorze  i pytamy , czy żab jest tyle samo, co przedtem. Ponownie przeliczają je wspólnie. Później rodzic może prosić same dziecko o to, aby pokazało mu, jak jeszcze mogą tańczyć żaby. Ważne, żeby po każdym przekształceniu pytać, czy żab jest tyle samo i przeliczać je ponownie.

,,Gra w klasy’’
Wyrysuj schemat wpisz w pola cyfry od 1 do 10. Rzucacie kamień, skaczecie po niego raz na jednej, raz na dwóch nogach, obrót i z powrotem. Dziecko ćwiczy liczenie, poznaje cyfry.
Uwaga! Ta gra przy okazji trenuje koordynację ruchów i równowagę – to ważne dla prawidłowego rozwoju mózgu.

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość