przejdź do Sochaczew.pl
177188 odwiedzin

Oddział VI Nutki

A A A

Materiały edukacyjne dla dzieci z rodziecem/ opiekunem w domu.

 

Materiały edukacyjne do pobrania znajdują się poniżej

 zestaw aktywności 5,6-latki, 22.06.2020 r..doc

wiersz.pdf

 _zestaw_aktywności_5,6 l od 15.06-18.06 (1).docx

Zestaw aktywności 08-12.06.20r.docx

Zestaw aktywności dla oddziału VI Nutki na tydzień 18.05-22.05.2020r.pdf

zestaw aktywności 0d 14 -17. 04.Nutki.docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI NUTKI.docx

zestaw aktywności  20.04-24.04.docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI 27-30.04 nutki.docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI NA TYDZIEŃ 04-08.05NUTKI.docx

ZESTAW AKTYWNOŚCI NA TYDZIEŃ 11.05-15.05 nutki.docx

zestaw_aktywności_5-6 latki od 25.05.docx  

_zestaw_aktywności_5,6 l od 01.06-05.06.docx


 

Kontakt z nauczycielem za pomocą poczty elektronicznej nauczyciel.mp6@wp.pl w godz. 9.00- 13.00

Bożena Jakubowska 

Angelika Wałczuk

 

1.materiały edukacyjne Nutki.

2.Materiały edukacujne 30.03-03.04.

,,Winda w wieżowcu’                      

 

Cel: Zna cyfry i liczby, potrafi je umiejętnie stosować.

      Umiejętnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie mu dostępnym

Należy przygotować z dzieckiem windę tj .pasek papieru na którym ponaklejacie cyfry od 0-9  ( naklejając od dołu 1,2 itd.) oraz klamerkę do  prania na którą  naklejamy narysowanego  i wyciętego ludzika

Rozpoczęcie zabawy ( stopniujemy trudność)

  1. Wjedź na 3 piętro ( dziecko wykonuje polecenia rodzica i przyczepia klamerkę na wskazanej cyfrze) na 4,8, itp.
  2. Jesteś na 4 piętrze a Ola jest na 8 piętrze .Co musisz zrobić, żeby się z nią spotkać ?- dziecko przelicza manipuluje ,podejmuje próby liczenia w pamięci.
  3. Jesteś na 9 piętrze musisz zjechać na parter ( 0)  co musisz zrobić? - dziecko przelicza manipuluje, podejmuje próby liczenia w pamięci – zabawę powtarzamy na różne opcje
  4. Dziecko zadaje polecenia  mamie – powtarzamy zabawę.

Uwaga! Posługujemy się liczebnikami porządkowymi np. pierwsze piętro.

,,Liczenie ze smakiem’’

Kto powiedział, że do nauki liczenia nie można włączyć zmysłu smaku? Na podwieczorek przygotujmy kilka miseczek z różnymi smakołykami: rodzynkami, pestkami dyni, kawałkami owoców. Dziecko rzuca kostką i kładzie sobie (do jogurtu, na talerzyk albo prosto do buzi) tyle wybranego smakołyku, ile wynosi wartość wylosowanej cyfry. Jest to motywacja do szybkiego zrozumienia, która cyfra oznacza mniej, a która więcej.

 

,,Oblicz ile  fasolek masz w drugiej ręce”

 

Cel:    - dodaje i odejmuje przedmioty ustalając ich liczbę

- układa i zapisuje działania matematyczne z wykorzystaniem poznanych znaków:

 =, >, <, +, -

     Dziecko bierze sobie 10 fasolek ( mogą być guziki najlepiej w jednym kolorze, zapałki itp) kładzie przed sobą tak, żeby mu łatwo było policzyć oraz wycięte cyfry np. z kalendarza  od 1-9 układając je od najmniejszej cyfry do największej. Mama zasłania  oczy – zadaniem dziecka jest wziąć trochę fasolek do jednej ręki , trochę do drugiej ( nie może zostać żadna fasolka). Po chwili prosi o wyciągnięcie jednej ręki do przodu ,dziecko  przelicza elementy , a następnie  otwiera druga rękę i  określa liczbę elementów znajdujących się w drugiej ręce. Wspólne sprawdzanie np. 4 dołóż 6 z drugiej  i  przelicz ile jest razem

Mama  pyta: W której ręce miałeś więcej? ,

W której mniej?

 Czy może po równo?

  Wyszukaj odpowiednie cyfry i wstaw znak matematyczny między tymi liczbami, ułóż zapis działania.

  Dziecko  odczytuje ten zapis.

np.4+ 6= 10

       4<6,   5=5

Zabawę powtarzamy kilka razy

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość