Mniej czy więcej? A może tyle samo?- zabawy matematyczne, utrwalenie znaków <, >, = w Zuchach
Dzieci z oddziału VII Zuchy zapoznały się ze znakiem < > = (większości i mniejszości oraz tyle samo ). Potrafią już ustalić równoliczność w dwóch zbiorach poprzez policzenie znajdujących się tam obiektów, znają i rozumieją relacje mniejszości, większości i równości między liczbami oraz potrafią zastosować znaki matematyczne <, =, >. Zabawy matematyczne to najlepszy sposób na wprowadzenie dziecka w świat matematyki. Głównym celem procesu uczenia, a raczej przyswajania wiadomości matematycznych w przedszkolu jest rozwijanie jego aktywnej postawy intelektualnej wobec sytuacji niejasnych, problemowych, rozwoju wyobraźni, pomysłowości, języka, w oparciu o gry i zabawy matematyczne. Stosowanie zabaw matematycznych w przedszkolu pomaga dziecku w nauce liczebników głównych i porządkowych, dodawania i odejmowania, przeliczania obiektów, a także rozwija rytmy i rytmiczną organizację czasu.
autor: P.K
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!