Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 -4 letnich
6:30 - 7:30 - Schodzenie się dzieci w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne.
7:30 - 8:00 - Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi.
8:00 - 8:10 - Ćwiczenia poranne - zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence.
8:10 – 8:20 - Krąg zmysłów i procesów poznawczych - aktywność i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych.
8:20 – 8:30 - Czynności higieniczno - porządkowe.
8:30 – 9:00 - Śniadanie.
9:00 – 9:30 - Zajęcia dydaktyczne według przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
9:30– 10:15 - Zabawy i zajęcia dowolone odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi.
10:15 – 11:15 - Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
11:15 – 11:30 - Czynności higieniczno- porządkowe.
11:30 - 12:00 - Obiad.
12:00 - 12:10 - Minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom.
12:10 - 13:40 - Wypoczynek na leżakach.
13:40 - 14:00 - Czynności higieniczno-porządkowe.
14:00 - 14:20 - Podwieczorek
14:20 - 14:30 -Zabawa dydaktyczna, ćwiczenia utrwalające
14:30 - 16:00 - Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie.
16:00 - 18:00 - Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 -6 letnich
6:30 – 7:30 - Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.
7:30 – 8:00 - Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi.
8:00 – 8:10 - Ćwiczenia poranne.
8:10 – 8:20 - Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych.
8:20 – 8:30 - Czynności higieniczno-porządkowe.
8:30 – 9:00 - Śniadanie.
9:00 – 10:00 - Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego .
10:00 - 11:00 - Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi.
11:00 - 11:45 - Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
11:45 - 12:00 - Czynności higieniczno-porządkowe.
12:00 – 12:30 - Obiad.
12:30 – 13:00 - Bajkoterapia/czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające.
13: 00 - 13:45 - Pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
13:45 - 14:00 - Czynności higieniczno-porządkowe.
14:00 - 14:20 - Podwieczorek.
14:20 - 14:40 - Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści.
14:40 - 15:00 - Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp.
15:00 - 16:00 - Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie.
16:00 - 18:00 - Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci.
Autor: E.H.